torsdag 26 augusti 2010

Betong/Cement

Betong kruka som jag gjorde i en glas kruka. Hade lite tapet över från vardagsrummet,(med struktur tapet) så jag tog en bit av den och klippte så den passade i krukan (måste sätta tapeten inåt) oljade allt sedan med vanlig rapsolja. Klickade sedan i betongen till lite mer än hälften så man får plats att trycka ned inne krukan som jag också hade oljat in + tejpade hålen i botten.
Lät den sedan bränna i 2-3 dagar.
Jag hade lite svårigheter att få ut betong krukan, ville inte riktigt lossna så jag fick banka ut den.

Lättast är det nog att använda plast krukor eller hinkar.


LYCKA TILL




Så nu var man igång igen. 
Tänkte visa er hu jag går till väga med mina betong saker. Här använder jag cement (fin), hink, pinne att röra med samt vatten.








      Cementen färdig blandad










 Här använder jag "skräppeblad", som ska bli fågelblad. Jag har lagt sand under bladet så man får skål formen. Oljar sedan in bladet med (raps) olja.










 Här har jag klickat på med cement, se till att cementen inte hamnar utanför bladet. (Detta bladet var så stort att jag använde bara så mycket jag ville ha). Har använt en kruka som tyngd för stjälken annars blir det inte bra, vattnet kommer att rinna ut.

Bild kommer när Cementen har brunnit klart, 2-3 dagar.




LYCKA TILL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar